Bokcirkel II är igång

Här kommer en kort uppföljning av mitt tidigare inlägg om vår nästa bokcirkel. Tack för alla bra boktips!

Resultatet av omröstningen blev i alla fall som bilden nedan visar:

Bokcirkel - resultat

Om det inte går att se så kan jag berätta att det blev jämnt skägg mellan “Becoming a Technical Leader” av Gerald Weinberg och “The Art of Agile Development” (som kom in på slutet av omröstningen). Båda fick 5 glada miner och 2 halvglada.

Vi fick göra en ny omröstning och valde då den förstnämnda. Tyvärr var den slut hos alla förlag och verkar inte gå att få tag på. Tyvärr! Det ser ut som att den ska finnas hos Amazons hangaroundförlag, men till och med de fick återkomma och säga att den var slut.

Det fick alltså bli “The Art of Agile Dev”, vilken vi nu precis har kommit igång med. Det ska bli spännande att läsa den då det verkar vara mycket bra och praktiska råd om agila arbetssätt. Utgångspunkten är XP, inte Scrum, så det blir nog en del nytt för teamet (fast jag tror att vissa kommer att bli förvånade när de inser hur mycket XP de egenligen har gjort, he he).

One thought on “Bokcirkel II är igång

  1. “Utgångspunkten är XP, inte Scrum, så det blir nog en del nytt för teamet (fast jag tror att vissa kommer att bli förvånade när de inser hur mycket XP de egenligen har gjort, he he).”

    Efter ha tagit oss igenom nästan hela boken, kan man kommentera att – nej inte mycket nytt var det för teamet, mest en bekräftelse på att jo, vi kör XP, om nu någon tvivlade. Lite besviken då jag trodde att den skulle rikta sig både till nybörjare och lite mer erfarna – den visade sig vara 99% för nybörjare är min uppfattning.

    Men en bra referensbok, och jag kommer nog dra ut eller eller annat avsnitt när jag vill visa på bra argument för XP/Agile.

    Nästa bokcirkel kommer jag vara lite mer noggrann i mitt röstande, även om jag är glad att ha läst boken.

Comments are closed.